مرکز مشاوره روانشناسی | بهترین مرکز مشاوره درتهران | کلینیک روانشناسی

مرکز مشاوره و روانشناسی
۱,۵۴۹

مرکز مشاوره روانشناسی

مرکز مشاوره روانشناسی : خدمات مشاوره کودک

رشد کودک ، پرماجرا  و بسیار پیچیده، و برای برخی از والدین، خسته کننده است. همان طور که کودکان بزرگتر می شوند، آن ها به سرعت در حال شناختن و تجربه ی احساسات گوناگون هستند. این رشد شامل رشد فیزیکی، تعاملات اجتماعی متنوع و پیشرفت فکری-است که همه در یک مدت نسبتا کوتاه اتفاق می افتد. این تحولات برای کودکان و نوجوانان برای مقابله با آن مشکل است، اما رشد کودک همچنین چالش هایی را برای والدین ایجاد می کند. این وظیفه ی هر کدام از والدین است که به سلامت و شادی فرزندان خود توجه کند. و در ابتدای زندگی همه ی نیازهای اساسی او را رفع کند.در مرکز مشاوره کودک و مادر روانشناسان و درمانگران کودک ما به طور کامل بر کمک به کودکان و والدینشان متمرکز شده اند.( متخصص زوج درمانی )

مرکز مشاوره و روانشناسی
مرکز مشاوره روانشناسی

اما والدین چقدر باید نگران باشند؟

می توان گفت بررسی این که یک کودک دارای مسئله عاطفی، شناختی یا  اختلال در پیشرفت است یا اینکه صرفا یک مرحله را طی می کند دشوار به نظر می رسد. برعکس باور عموم، آنچه بسیاری از والدین آن را “غیر طبیعی” می دانند در واقع مسئله ای طبیعی است؛ والدین به طور معمول بیش از حد نگران هستند و دلیل خوبی هم برای آن دارند. مشکل کودک یک ساله را نمی توان بیش از حد تعریف کرد. به دنبال کمک از یک روانشناس کودک در مرکز مشاوره و روانشناسی کودک و مادر اولین گام برای اطمینان از سلامت روانی کودک است. اگر یک مشکل وجود دارد، کشف و درمان آن به زودی انجام می شود، سپس مسائل آزار دهنده ی  آن ها را در زندگی حذف و یا کاهش می دهد. در مرکز مشاوره و روانشناسی کودک و مادر ، ما از کودک شما تست هایی را گرفته و  برای ارزیابی این که آیا رشد کودک شما در مسیر درست است یا نه، خدمات مناسب را ارائه می دهیم. پس از مشاوره با والدین، ما یک برنامه درمان مناسب با کودکان را برای قرار دادن فرزندتان در مسیر هنجار ایجاد خواهیم کرد.

به دست آوردن مشخصات دقیق از شناخت، پیشرفت و توانمندی ها و ضعف های رفتاری کودک در تعیین اینکه چگونه بهترین درمان را برای کودک یا هنگام تعیین مداخلات مناسب، درمان، تسهیلات در نظر بگیریم ضروری است. ارزیابی های به دست آمده در مشاوره های عمومی مدارس با اهداف متفاوت در ذهن طراحی شده اند و ممکن است در مورد فرزندتان بهترین باشد. پزشکان، مشاوران و داوطلبان در ابتدای زندگی کودک، برای همکاری با والدین، مدارس، متخصصان پزشکی و مشاوران آموزشی برای پیاده سازی یک برنامه مناسب اقدام به آموزش می کنند.

مرکز مشاوره و روانشناسی
مرکز مشاوره روانشناسی

مرکز مشاوره و روانشناسی کودک و مادر خدماتی ارائه می دهد که هر دو مدل کوتاه مدت و بلند مدت درمان به منظور دیدار با نیازهای هر کودک را در بر می گیرد.  در صورتی که والدین اختلال های کودک خود را بهتر بشناسند و دلایل آن را بدانند در درمان کودک می توانند گام مهم تری بردارند. ما در زمینه مراقبت از کودک و همچنین مشاوره های والدین در رابطه با طیف گسترده ای از مسائل رشدی، اجتماعی، عاطفی و رفتاری، شامل موارد زیر می توانیم به شما کمک کنیم:

  • بیش  فعالی
  • مشکلات رفتاری
  • افسردگی کودکان
  • ترس و اضطراب( اضطراب جدایی، اضطراب امتحان)
  • از دست دادن والدین و دوستان، غم و اندوه و تروما( تجاوز، تعرض)
  • تعارض خانوادگی طلاق / جدایی
  • مسائل بدبینی، ترس های مختلف مانند ترس از مدرسه، ترس از مرگ والدین 
  • اختلالات دفعی (شب ادراری، یبوست، دفع مدفوع)
  • مشکلات تغذیه ای برای نوزادان، اختلالات اشتها، نشخوار، کم اشتهایی، پرخوری و چاقی
  • مشکلات خواب مانند کم خوابی ، کابوس، وحشت شبانه 
  • افکار خودکشی و افکار ناامیدی- افکار خودآیند منفی مانند آن چه در افسردگی رخ می دهد.
مرکز مشاوره و روانشناسی
مرکز مشاوره و روانشناسی

تست های شناختی و ارزیابی عملکرد کودک 

بسیاری از مدارس خصوصی و دولتی نیاز به تست های شناختی را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش می دانند. تست های شناختی نیز ممکن است برای برنامه های استعداد  درخشان در مدارس دولتی مورد نیاز باشد. نوع تست شناختی که اغلب برای پذیرش مدرسه استفاده می شود، معمولا به عنوان یک IQtest شناخته می شود، که به طور کلی مهارت های استدلال فردی را در زمینه های کلامی و غیر کلامی ارزیابی می کند. IQ یک اندازه گیری از توان بالقوه کودک محسوب می شود و اغلب با موفقیت تحصیلی همراه است. پیشرفت در روانشناسی عصبی نشان داده است که زمینه های متعددی از عملکرد مغز به موفقیت دانشگاهی کمک می کند. پس از بررسی الزامات مدرسه، متخصصان مرکز مشاوره و روانشناسی مادر و کودک قادر به تعیین ابزار شناختی مناسب برای شناسایی بهترین نقاط قوت کودک هستند.

ارزیابی مشکلات احساسی کودکان و درمان آن ها

احساسات نقش مهمی در پیشرفت کودک دارد. کودکانی که با احساسات خوب برخورد می کنند و دارای مهارت های اجتماعی خوب هستند، عموما اعتماد به نفس بیشتری دارند، به راحتی دوستانشان را دوست داشته و نگرش مثبت نسبت به یادگیری را نشان می دهند. این نکته مهم است که والدین مراقب سلامت عاطفی فرزند خود باشند و اگر به هر مشکلی رفتاری یا شناختی مشکوک باشند، به دنبال ارزیابی می گردند. ارزیابی مناسب و درست مشکلات روانپزشکی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی بسیار مهم است. کودکانی که دچار مشکلاتی مانند افسردگی هستند و اختلال آن ها درمان نمی شود معمولا در بزرگسالی اختلال آن ها ادامه می یابد و ممکن است به شکل شدید تری خود را نشان دهد. همچنین بسیاری از کودکان ترس های متفاوتی را تجربه می کنند به طور مثال بسیاری از کودکان ترس از تاریکی ، حیوانات و تنهایی دارند که نیاز به درمان فوری دارد. بعضی از کودکان دچار ترس از مدرسه هستند و از رفتن به مدرسه امتناع می کنند. در اکثر مواقع این کودکان مشکلشان به خانه بر می گردد و آن ها نگران از دست دادن والدین بخصوص مادر خود هستند.

مرکز مشاوره و روانشناسی
مرکز مشاوره روانشناسی

چرا کودکان لوس می شوند؟

روانشناسی کودک، آموزش و پرورش و مشاوره آموزش ویژه در مرکز مشاوره و روانشناسی کودک مادر و کودک انجام می شود. ما ارزیابی روانشناختی برای تشخیص و درمان اختلالاتی که بر پیشرفت عاطفی، فکری و تحصیلی کودکان و نوجوانان تأثیر می گذارد، ارائه می دهیم. کارکنان آموزش دیده ما از پزشکان، مربیان و مشاوران، برنامه های تست، درمان، و برنامه های آموزش و پرورش را در یک محیط مناسب انجام می دهند. مجموعه گسترده ای از خدمات ما کمک خواهد کرد که مسائل اساسی را که مانع پیشرفت فرزند شما می شود، پیدا کنید. والدین متخصصان شناخت فرزندان خود هستند و باید همیشه باشند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با اختلال یادگیری را مطالعه کنید!

ما می دانیم که هر کودک منحصر به فرد است. یکی از بزرگترین مشکلات والدین و مربیان این است که چگونه با دانش آموزانی که با مشکلات یادگیری مواجه می شوند برخورد کنند، به دانش آموزان دسترسی پیدا کنند و اغلب با مشکلات عاطفی ناشناخته که این کودکان تجربه می کنند برخورد کنند. اختلال یادگیری نوعی از اختلالات است که با وجود طبیعی بودن هوش کودک او در یادگیری دچار اختلال می شود. این اختلال که دارای انواع مختلف مانند اختلال در درک ریاضی، اختلال در نگارش و اختلال در خواندن است در طیف وسیعی از کودکان است. همچنین بسیاری از آن ها دچار اختلال در سخن گفتن و مهارت های زبانی و کلامی هستند. اما برخورد ناصحیح بسیاری از معلم ها با این کودکان باعث مشکلات روان شناختی عدیده ای مانند افسردگی و اضطراب در آن ها می شود. از طرفی به دلیل این که این کودکان در درس ها پیشرفت نمی کنند دچار ناامیدی و سرخوردگی می شوند. بنابراین شناخت زودهنگام آن ها و کمک و درمان آن ها بسیار ضروری است.

در اوایل زندگی، والدین مجموعه وسیعی از ابزارها، تکنیک ها و درمان های مورد بررسی را ارائه می دهند که نشان می دهد نتایج قابل ارزیابی و قابل اندازه گیری با کودکان در تمام سنین است. ما نگرانی های شما را درک می کنیم.ما می دانیم که همکاری کامل والدین، معلمان  و متخصصان برای برنامه درمان موفقیت آمیز ضروری است و ما صدها خانواده را برای غلبه بر نا امیدی هایی که اغلب در ارتباط با رشد کودک و موفقیت تحصیلی به آن ها کمک می کنیم، یاری می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر  با ما تماس بگیرید

02122636858

 

منبع 


مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.