تربیت جنسی کودک |بهترین مرکز آموزش جنسی کودکان

چگونه با بچه هایتان درباره مسائل جنسی صحبت کنید

۹۰۰

تربیت جنسی کودک

 تربیت جنسی کودک |بهترین مرکز آموزش جنسی کودکان

چگونه با بچه هایتان درباره مسائل جنسی صحبت کنید:
صحبت کردن با کودکتان درباره مسائل جنسی می تواند دلهره آور باشد. بنابراین ما از کارشناسان پرسیدیم چگونه و چه زمانی همه چیز را از مسائل جنسی و بلوغ تا هویت جنسیتی و رضایت از جنسیت پوشش دهیم.
هنگامی که مادری باردار می شود فرزند شش ساله اش با رشد شکم او می پرسد،” چگونه کودک در داخل شکم تان قرار گرفت؟ “و” چگونه کودک  بیرون می یاید؟ “ناتین تورن هیل، مربی تربیت جنسیکودک و مادر می گوید: “این همان چیزی است که من برای زندگی انجام می دهم و من هنوز برای گفتگو با فرزند خود تلاش می کنم.” او یادآور می شود که  که طبیعی است که احساس ناخوشایندی و عصبی داشته باشیم،  صادق بودن مسئله ی مهم تری است. او می گوید: “خطر بیشتری وجود دارد که  به اندازه کافی به آن ها نگوئیم. آن ها توصیه می کنند که رابطه جنسی را به بحث های روزمره بسپارند، اطلاعات بیشتری را در طول زمان به کودک بیاموزند و مفاهیم خاصی را در سنین خاصی معرفی کنند. با در نظر داشتن این موضوع، ما این راهنمای سن خاصی را برای کمک به صحبت کردن با بچه های خود در رابطه با مسائل جنسی قرار داده ایم.

تربیت جنسی کودک
تربیت جنسی کودک

تربیت جنسی از زمان تولد تا سن 2 سالگی

سیلوربرگ می گوید: روند صحبت کردن در مورد مسائل جنسی باید قبل از اینکه کودک صحبت کند شروع شود. ” این بدان معنی است که نام های مناسب برای اندام تناسلی را در فعالیت های روزمره مانند زمان حمام به او آموزش دهید. او توضیح می دهد که آن ها به این کلمات برای برقراری ارتباط با مسائل بهداشت و یا صدمات نیاز دارند، در حالی که سیلوربرگ مخالف با استفاده از نام های cutesy نیست، “آلت تناسلی، واژن، کلیتوریس و نوک سینه همه شرایطی است که هر کودک نوپا باید بداند”.

آموزش کودک شما، شرایط اصطلاحی آناتومیک برای اندام تناسلی او ممکن است نا امید کننده باشد، اما تورنهیل می گوید که این آموزش باید گاه به گاه باشد و مادر با اصطلاحات “بازو” یا “مچ پا” صحبت  کند. او همچنین توصیه می کند از اتصال زیست شناسی جنسی به جنسیت اجتناب کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که تمام پسران آلت تناسلی دارند و همه دختران دارای واژن هستند. در عوض می گویند: “افراد مبتلا به آلت تناسلی” و یا “افراد با واژن”. او توضیح می دهد که با تماشای زبان خود در حال حاضر، خود را برای مکالمات آسان تر در مورد نقش های جنسیتی و هویت های بعد تنظیم کنید.

با نزدیکتر شدن کودک به سن دو سالگی، می توانید با بچه هایتان در مورد زمان و مکان مناسب که لباس هایشان را بیرون بیاورند با آنها صحبت کنید . اگر کودک نو پای شما تمایل به تماشای اندام  تناسلی خود داشته باشد کاملا طبیعی است، از آن به عنوان یک فرصت برای توضیح چگونگی این کار در حریم خصوصی اتاق خوابش استفاده کنید. تورنهیل  می گوید: “شما  نباید مضطرب باشید، نباید کاری کنید که فرزندتان احساس کند که کاری را شرم آور انجام می دهد.

تربیت جنسی کودک
تربیت جنسی کودک

تربیت جنسی کودک وقتی که آنها 2 تا 5 ساله هستند

  • تمرکز اصلی برای این گروه سنی یادگیری در مورد مرزها است و در مورد لمس کردن و یا دست زدن به افراد دیگر چه زمانی مناسب و چه زمانی مناسب نیست. سیلوربرگ می گوید: “در این مورد رضایت اساسی مهم است”،  بسیار مهم است که حتی بچه های کوچک یاد بگیرند که قبل از اینکه شخص دیگری را لمس کنند، از آن ها بپرسند. درس هایی در مورد به اشتراک گذاری، بازی های مبتنی بر لمس مانند مسخره کردن و بیان مرزهای خود، مانند گفتن یک کودک هنگامی که فرد دوست ندارد کودک لمسش کند و صحیح نیست که بر دامان کسی بغلتد، به ایجاد یک درک مهم از رضایت کمک می کند.انجام این کار  به بچه ها می آموزد در مورد بدن خود نیز به کسی اجازه ندهند که لمسشان کند.
  • در حالی که شما می توانید جزئیات صریح را بیان کنید، این زمانی است که شما باید به فرزند خود بگویید که دیگران هرگز نباید آن ها در مورد بدن بپرسند و یا سعی نکنند که آن ها را لمس کند. همچنین مهم این است که کودکان شما می توانند در هر زمانی اقدامات نامناسب را بگویند، حتی اگر قبلا آن را مخفی نگه داشته باشند. در این سن، بچه ها می توانند در مورد بدن یکدیگر بسیار کنجکاو باشند. تورنهیل توضیح می دهد که مهم است که بیان این اطلاعات و استفاده از آن به عنوان یک نقطه ورود برای بحث در مورد قوانین و مقررات خانواده شما باشد. به آن ها توضیح دهید که فقط می توانند در برابر پزشک برهنه شوند.
  • در این سن، فرزند شما ممکن است بپرسد که چگونه بچه ها ساخته می شوند. پاسخ ساده و جامع تر این است که “روش های زیادی وجود دارد.”  “مقدار جزئیات بستگی به این دارد که فکر می کنید فرزند شما چقدر می تواند درک کند. »اگر فرزند شما اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، می توانید چیزی شبیه به آن را امتحان کنید:« دو بزرگسال، بدن خود را با هم جمع می کنند و اسپرم و تخمک را برای ایجاد یک کودک مثل شما به اشتراک می گذارند اسیلوربرگ اضافه می کند که خوب است به فرزندتان بگویید که بعضی از جزئیات، مانند نحوه برخورد اسپرم و تخمک بعدا مورد بحث قرار می گیرد. “این مهم است که دروغ نگویید.” او اضافه می کند که این مهم است که در واقع پیگیری با آن سوالات و نه فقط به بحث درباره چیزهای خاصی نپردازیم.

تورنهیل پیشنهاد می کند کاوش در مورد نحوه ایجاد نوزادان توسط داستان تولد خود را به بچه ها داشته باشیم که به شما امکان می دهد جزئیات را به وضعیت خاص خانواده تان تقسیم کنید. فقط  توجه داشته باشید که داستان تولد فرزند شما تنها یکی از راه های بسیاری است که خانواده ها چگونه ساخته شده اند.مهم این است که بچه های این گروه سنی را به این ایده که خانواده ها و روابط را می توان با روش های مختلف ساخته شده معرفی کرد.

تربیت جنسی کودک
تربیت جنسی کودک

تربیت جنسی کودکان 6 تا 8 ساله

  • در این سن، مهم است که در مورد چگونگی ایمن سازی فضاهای مجازی اطلاعات داشته باشیم، حتی اگر فرزند شما تا چند سال دیگر از اینترنت استفاده نکند. قوانین مربوط به صحبت کردن با غریبه ها را تعیین کنید (عکس ها را به صورت آنلاین با غریبه هابه اشتراک نگذارد) و همچنین با فرزندتان در مورد چیزهایی که موجب ناراحتی او می شود، صحبت کنید. تورنهیل می گوید:  در حالی که شما نیازی به پیشگیری از توضیح پورنوگرافی به بچه ها ندارید، آماده باشید که آن ها به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن باشند. او می گوید: “به آرامی توضیح می دهیم که انواع وب سایت ها در مورد بزرگسالان هستند که کارهای بالغان را انجام می دهند.” در حالی که نیاز به ارائه پورنوگرافی به عنوان چیز بدی نیست، شما می خواهید اعلام کنید که این نوع وب سایت ها فقط برای بزرگسالان است. این نیز زمان خوبی برای بازبینی استمناء است، زیرا از سن هشت سالگی کودکان بیشتر شروع به کشف بدن خود کرده اند. این موضوع در حالی که طبیعی است، در حالت خصوصی انجام می شود و فراموش نکنید که به بهداشت مناسب کودک توجه کنید.
  • در این سن، شما همچنین می توانید به صراحت به بچه ها در مورد سوء استفاده جنسی صحبت کنید. سیلوربرگ توضیح می دهد که برای بچه ها در مورد این واقعیت ناگوار برای محافظت از خود و یا کمک به یک دوست که سوء استفاده را تجربه می کند، مهم است. این بحث واقعا دقیق به فرزند شما بستگی دارد. سیلوربرگ توصیه می کند که با اصول اولیه شروع کنید، مانند اینکه چگونه هیچ کس نباید بدون اجازه به او دست زده و سپس چند روز بعد به موضوع برگردید تا متوجه شوید چه چیزی درک کرده و چه احساسی دارد. اگر فرزند شما ناراحت شود، ممکن است بخواهید در این موضوع مکث کنید تا زمانی که کمی بزرگتر شود.
تربیت جنسی کودک
تربیت جنسی کودک
  • این زمان ممکن است زمان مناسب برای توضیح مکانیسم واقعی مسائل جنسی برای بچه ها باشد. سیلوربرگ یادآور می شود که اگر کودک شما برای آن آماده به نظر می رسد با او صحبت کنید اما اگر فکر می کنید که این موضوع را درک نخواهد کرد، هیچ دغدغه ای برای معرفی این اطلاعات وجود ندارد. برای اینکه این بحث برای شما آسان باشد پیشنهاد می کنیم کتاب هایی را در این حوزه مطالعه کنید.
  • صحبت کردن در رابطه با مسئله ی جنسی می تواند با یک موضوع کلیدی دیگری مواجه شود: بلوغ. تورنهیل می گوید زمانی که بچه ها در سن شش سالگی هستند، این می تواند یک بحث ساده در مورد چگونگی تغییر بدن به هنگام رشد ما باشد. به عنوان مثال، شما می توانید عکس هایی را که در آن زمان کمی با آنچه در حال حاضر هستند، مقایسه کنید. سیلوربرگ توصیه می کند که بحث های بلوغ را به صورت دقیق تری پیگیری کنید و به او در مورد مکانسیم های متفاوتی که در بدن او رخ می دهد بگویید. در غیر این صورت، او می گوید: “به نظر می رسد که شما در مورد یک سیاره بیگانه صحبت می کنید.” دختران می توانند از 9 تا 11 سالگی بلوغ را شروع کنند. برای آنها، یک شاخص کلیدی که این تغییر در حال انجام است، رشد  پستان است که معمولا قبل از 10 سالگی شروع می شود. قاعدگی چند سال بعد، معمولا در حدود 12 سالگی رخ می دهد (هر چند قبلا غیر معمول نیست). بلوغ پسران معمولا در  10 سالگی شروع می شود ، و رشد موهای تناسلی اولین علامت واضح است.
  • هنگامی که به بحث در مورد بلوغ می پردازد، سیلوربرگ توصیه می کند که یک کتاب خوب با فرزندتان معرفی کنید که می تواند شما را از طریق جنبه های فنی بیشتری از بلوغ، مانند تفاوت های تستوسترون و استروژن، و اینکه چگونه در بدن ما تغییراتی در مو، نواحی تناسلی، و غیره. رخ می دهد همچنین می گوید که این بحث عمومی است. “این گونه نیست که دختران یک درس بیاموزند و پسران یک درس دیگر.” بچه ها باید نه تنها در مورد بدن خود، بلکه سایر بدن ها نیز یاد بگیرند. در حالی که مکانیسم دقیق بلوغ ممکن است به یک مکالمه محدود شود، تاثیر این انتقال باید یک بحث مداوم باشد.

 

تربیت جنسی کودک
تربیت جنسی کودک

تربیت جنسی کودکان وقتی که آن ها 9 تا 12 ساله هستند

سیلوربرگ توضیح می دهد که در حال حاضر زمانی است که شما باید درباره مسائل جنسی به صورت واضح صحبت کنید. از نمونه هایی که در رسانه ها یا حتی در جامعه تان وجود دارند استفاده کنید تا این مسئله را به طور ملموس تری برای آنان روشن سازید. 

در صورتی که احساس می کنید برای تربیت جنسی کودک خود به کمک نیاز دارید مشاوران مرکز مشاوران کودک و مادر در کنار شما هستند. با تماس بگیرید. 

02122636858

09212773724

 

منبع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.